reklama

Pokrok či Prepad?

Nie je to ešte ani celý mesiac čo som študentom vysokej školy a medzi časom prichádzam na obrovské kvantum vecí, informácií a postrehom. Najviac zo všetkého ma však zaujal výrok jedného môjho blízkeho kamaráta. Nie je podstatné ,že bol pri piatom pive išlo o hĺbku tejto myšlienky. Znel takto:,,keď som ja začal chodiť na vysokú školu, ešte to bolo niečo čo o človeku hovorilo že je inteligentný no dnes už študuje každý."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nie je to ešte ani celý mesiac čo som študentom vysokej školy a medzi časom prichádzam na obrovské kvantum vecí, informácií a postrehom. Najviac zo všetkého ma však zaujal výrok jedného môjho blízkeho kamaráta. Nie je podstatné ,že bol pri piatom pive išlo o hĺbku tejto myšlienky. Znel takto:,,keď som ja začal chodiť na vysokú školu, ešte to bolo niečo čo o človeku hovorilo že je inteligentný no dnes už študuje každý." Tak som sa nad tým začal zamýšľať. Je fakt že v dobe keď vysoké školy na Slovensku vznikali možnosť študovať na nich mala možnosť naozaj len úzka skupina ľudí. Ako tiekol čas inteligencia sa snažila štúdium sprístupniť ďalej čo bolo nevyhnutné ,aby na slovenských školách mohli vyučovať slovenský profesori. Možnosť študovať sa rozširovala stále viac a viac no keď sa spiatočne pozrieme na absolventov vysokých škôl drvivú väčšinu tvoria osobnosti ktoré tvoria a tvorili na Slovensku kultúru. Dnes má možnosť ísť študovať skoro každý mladý človek. Pokiaľ nie na Slovensku stále sú tu susedné štáty a pre tých šíkovnejších Plzeňské právo. Budem kritický a začnem od seba. Moja stredná škola, aj keď bola naozaj dobrá sa dala bez nejakého namáhanie preplávať na trojkách a to človek naozaj nemusel vidieť za päť rokov knihy. Prišla maturita dva týždne sme sa poučili, niečo nám poradili niečo sme už vytriasli a zmaturoval som na 1,1,3 pričom môj priemer známok na vysvedčeniach bol 2,7cca. Viem ,že by som sa zato mal hanbiť no obdobie mojej dlhej puberty som naozaj nezvládol. Na prijímacie skúšky som sa pripravoval asi pol roka pretože dostať sa na fakultu médií bol môj veľký sen bolo to pre mňa ťažké sa pripravovať po takej dobe nič nerobenia ale zvládol som to. Teraz s odstupom času vnímam fakt, že stredná škola ma vlastne nikdy nejak nebavila. Neviem či som si vybral zle alebo proste servis predmetov nebol taký ktorý by sme doslova hltali. Nikoho neobviňujem, uvažujem. Som na vysokej škole čo dokazuje ,že napriek tomu všetkému sa to dá. No to nad čím opätovne premýšľam je fakt otázka: Odchádzajú ešte z vysokých škôl naozaj inteligentný ľudia? Prečo už okolo seba nevidíme toľko talentov? Je nás viac to je pravda, ale čo počúvam dookola tých študentov ktorý by učivo alebo náplň brali naozaj vážne a chceli by to dotiahnuť niekam a tým nemyslím regionálny denník alebo noviny je naozaj málo..

Martin Jochym

Martin Jochym

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Cogito, ergo sum. BVŠP FM Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu